Välkommen Gabriela och Mandarva!

 
mandarva_gabbi+.jpg

Under hösten har vi fått två nya stjärnor till Tink-kontoret i Stockholm, Mandarva Stenborg som jobbar med Tinks varumärke och kommunikation och Gabriela Mora som är ansvarig för relationen med våra användare och kundsupporten. Här kommer några korta frågor och svar för att lära känna dem bättre! Hej Gabriela! Hur såg livet ut innan Tink?

Innan jag började på Tink så jobbade jag på en stor kedja inom detaljhandeln. Det var självklart väldigt kundorienterat men på ett helt annat sätt; med Tink är den stora utmaningen att kunna ge råd och hjälp på ett mänskligt sätt trots att vi sitter bakom datorer. Sen tycker jag att det känns superspännande att jobba på ett företag där målet är tydligt men att vägen dit inte är helt utstakad, utan något vi skapar själva.

Vad tycker du är viktigast att tänka på när det kommer till att möta människor som vill ha hjälp med Tink?

Jag tror att det är viktigt att vara lyhörd och förstående. Jag vet själv hur det är att sitta på andra sidan och vara frustrerad över att saker inte går som man vill.

Vad brukar du lägga lite extra pengar på när du vill unna dig själv?

Jag lägger gärna lite extra pengar på mat, antingen käkar jag ute på restaurang eller så köper jag någon nice olja/frö/alg som jag tycker verkar spännande och fräsch. Eller resor! Gärna mat och resor kombinerat, haha.

Hej Mandarva! Du kommer ju från byråvärlden där du jobbat med många stora, internationella företag. Hur kom det sig att du började på Tink?

Efter mitt första möte med temat på Tink var jag fast. Jag kände bara att jag vill jobba med de här otroligt smarta, kreativa och drivna människorna. Efter bara några månader på Tink kan jag konstatera att det är ett extremt kul företag att jobba med, en liten uppstickare som hunnit etablera sig som en riktigt vass utmanare på bara två år. Tink verkar i en bransch som tidigare var seg och traditionell men som nu genomgår stora förändringar vilket gör Tinks position ännu mer spännande. Det som driver mig mest är att skapa och kommunicera en produkt som kan hjälpa människor (även de som hatar ekonomi) att göra smartare ekonomiska val och få mer pengar över till det som de tycker är kul!

Vad är riktigt bra kommunikation för dig?

När man lyckas skapa och paketera ett budskap som verkligen berör och förändrar beteenden. Bra kommunikation handlar om att tillföra något meningsfullt för mottagaren.

Om du blev ekonomiskt oberoende idag, vad skulle du göra imorgon?

Bygga en stor terrass med bastu och utekök till vårt lilla sommarställe. Sen köpa en helikopter så jag enkelt kunde pendla till jobbet och slippa köerna. Kanske klämma in en jordenruntresa nu också inför vintern, det vore riktigt härligt!